duminică, 27 ianuarie 2013

... Stai pe acelasi drum ...





Îţi iubesc mâinile. Mă gândeam că rareori ne oprim şi ne uităm la mâini, care sunt atât de frumoase… dacă ne-ar fi creat Dumnezeu ochii pe mâini, cu siguranţă am fi fost narcisişti cu toţii şi ne-am fi oglindit în fiecare zi degetele inegale, liniile din palmă, încheietura mâinii şi partea superioară a mâinii, pentru care în limba română nu există un termen. Dacă aş fi avut ochii în palme, te-aş fi ţinut toată ziua de mână şi aş fi pândit cu ochi curioşi, înghesuiţi în palme, îmbrăţişarea mâinilor noastre, în fiecare zi. Aş fi pândit, curioasă, momentul în care apare dorinţa aceea de „îmbrăţişare” a mâinilor, momentul acela în care apare regăsirea. Întotdeauna am avut impresia că apropierea mâinilor e mai mult magnetică, nu ştiu dacă a existat vreodată ceva raţional, ceva gândit în strângerea mâinilor între mâinile celuilalt. Sau poate exagerez. Oricum, pot spune CU MÂNA PE INIMĂ că sunt rare cazurile în care ducem mâna spre mâna celuilalt în mod voit, sunt rare cazurile în care măsurăm drumul mâinii până la mâna celuilalt. E un spaţiu inefabil, la fel cum şi timpul e inefabil între căutarea şi regăsirea mâinii celuilalt. Nu ştiu unde începe căutarea şi când se termină regăsirea. Ştiu doar că imediat după ce m-ai luat de mână, începe o cuminţenie totală, inima începe să bată între palmele noastre, care o strivesc. Şi bătăile inimii sunt mici şi cuminţi atunci când ne ţinem de mână. Când ne ţinem de mână, mâinile noastre îşi povestesc multe, pe cărările din palme e bine să ai un tovarăş de drum. Cine vrea o MÂNĂ de linişte, să o caute în îmbrăţişarea mâinilor. Acolo e cald, e lut moale şi cald şi dospit, sunt cărări, degetele sunt martorele atâtor cuvinte care au curs din vârful stiloului, în scrisori şi jurnale. Între palme sunt poveşti şi şoapte. Îţi regăsesc mâinile atunci când mi-e dor de alin, mâinile tale ştiu să aline şi să mângâie.

Palmele mele au drumuri frânte şi rupte. Atunci când mă ţii de mână, drumurile frânte din palmele mele îşi găsesc rostul şi continuarea, prelungirea. Nervurile mele le regăsesc pe ale tale, liniile din palmele mele se leagă de liniile din palmele tale, sunt drumuri care se încep într-o palmă şi se continuă în cealaltă, la fel cum sunt drumuri care au început la prima întâlnire a mâinilor noastre.

Iar mâinile sunt începutul braţelor, care sunt mult mai încăpătoare. E atâta linişte la tine, acolo, în braţe… parcă ar fi altă lume. La tine în braţe pot închide ochii şi vedea lumină, la tine în braţe nu bate vântul, iar gândurile mi se adună de prin toate colţurile pe unde s-au risipit, la tine în braţe se cuibăreşte sufletul nostru, la tine în braţe e cald şi sunt poveşti, la tine în braţe sunt nopţile şi zilele noastre fericite, la tine în braţe e acasă, la tine în braţe sunt şemineul şi lumânările parfumate şi grădina cu flori şi pomi, la tine în braţe sunt aleile Copoului cu tei sau cu salcâm, la tine în braţe sunt dansurile perfecte pe care ni le dorim, la tine în braţe sunt mereu flori pentru mine, braţele tale ştiu să ofere în dar frumos, în braţele tale e alinul meu, la tine în braţe sunt câmpurile de trifoi pe care le-am desenat până acum pe toate paginile posibile, la tine în braţe sunt eu, acolo mă regăsesc eu pe mine, cum sunt eu … la tine în braţe sunt toate stelele pe care le-am răsfoit ca să găsim constelaţiile noastre, la tine în braţe sunt cântecele mele şi răbdarea ta să mă asculţi, în braţele tale sunt lacrimile mele, acolo mă liniştesc cel mai bine, în braţele tale vreau sa mă ascund de tot ce-i rău şi ţipător în lumea asta, în braţele tale sunt leagăne în care îmi doresc să adorm, în braţele tale sunt amintirile noastre perfecte sau imperfecte, în braţele tale sunt zilele care vor veni, în braţele tale vreau să fim noi, cei care suntem şi cei care şi câţi vom fi, în braţele tale vreau să mă întâlnesc cu Dumnezeu.


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu