duminică, 10 martie 2013

... Ploaie in luna lui Marte ...









Ploaie în luna lui Marte
                                   Nichita Stănescu

Ploua infernal,
şi noi ne iubeam prin mansarde.
Prin cerul ferestrei, oval,
norii curgeau în luna lui Marte.

Pereţii odăii erau
neliniştiţi, sub desene în cretă.
Sufletele noastre dansau
nevăzute-ntr-o lume concretă.

O să te plouă pe aripi, spuneai,
plouă cu globuri pe glob şi prin vreme.
Nu-i nimic, îţi spuneam, Lorelei,
mie-mi plouă zborul, cu pene.

Şi mă-nălţam. Şi nu mai ştiam unde-mi
lăsasem în lume odaia.
Tu mă strigai din urmă: răspunde-mi, răspunde-mi,
cine-s mai frumoşi: oamenii?... ploaia?...

Ploua infernal, ploaie de tot nebunească,
şi noi ne iubeam prin mansarde.
N-aş mai fi vrut să se sfârşească
niciodată-acea lună-a lui Marte.




Pluie au mois de Mars
                                    Nichita Stănescu

Il pleuvait chtoniennement d’une pluie nivéale,
et nous, on s’aimait dans des mansardes.
Par le ciel de la lucarne, ovale,
les nuages ruisselaient au mois de Mars des gouttes tristouillardes.

Les murs de la piaule étaient
Angoissés, sous des croquis en craie.
Nos âmes dansaient
Invisibles dans un monde concret.

Tu vas te tremper les ailes, tu disais,
Il pleut aux globes sur le globe et par l’âge.
Peu importe, Lorelei, je disais,
Il pleut mon vol au plumage.

Et je m’élevais. Et je ne savais plus dans ma folie,
Où j’avais laissé au monde ma piaule vieillie.
Tu m’appelais d’en bas : réponds-moi, je t’en prie,
Qui sont plus beaux : les gens ?... la pluie ?

Il pleuvait chtoniennement, comme il pleuvait éperdument !
et nous, on s’aimait dans des mansardes.
Je n’aurais jamais voulu qu’on arrive à la fin
de ce mois de Mars de pluie tristouillarde.


Essai de traduction par Anca (Tiron) Costrasel
Încercare de traducere de Anca (Tiron) Costrasel

 


Sursă foto: Audrey Hepburn - http://pinterest.com/pin/245094404690915918/

http://favim.com/image/449902/





 

2 comentarii:

  1. minunat, inaltator si sublim!
    MULTUMESC CA TE-AM DESCOPERIT SI CA EXISTI!

    PACE, LUMINA SI IUBIRE!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Sunt doar niste incercari stangace. Oricum, multumesc!

      Ștergere